theharrypotter

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av theharrypotter - 12 januari 2012 21:16

 

(Har kopierat denna bilden från sweetfia.blogg.se)


Haha!
/Alva 


Av theharrypotter - 12 januari 2012 20:55

Haha!

(Har kopierat denna bilden från Romaini.blogg.se


/Alva

Av theharrypotter - 12 januari 2012 20:21

Jag har en liten idé till mitt rum jag ska få sen..

Det mästa ska så klart vara Harry Potter relaterat, så jag tänkte att; varför inte skriva ut bilder på Dödsätere (I svartvitt) och sätta upp dem på ena sidan av gaderoben, under bilderna skriver man "Efterlyst" och vad de har gort för brott osv.

Vad tror ni om ideén?

Själv gillar jag den..

Men iförsig, de var ju jag som kom på det.. <3


Kramisar från lille Alva!

/Alva (LoL)

Av theharrypotter - 12 januari 2012 20:10

Ooooobs!

Umbrigdes tvillingsyrra på ingång!

Nä jag bara skoja (Trolol)!


Men asså har ni märkt att de har fejlat med Dödselrikerna-filmerna!?

Ni-vet-vem har GRÖNA ögon!!

Hallooo!

Han ska ha röda!

Eller så kanske han skaffat linser?

Med fel färg asso..

Vem vet..?

Sv. Inte jag! :)


Asså, jag är trött, sjuk och flummig, så detta inlägg blev ganska osäriöst..

Jaja, de får ni leva med..

Hemskt ledsen..

Hejdå

/Alva 

Av theharrypotter - 12 januari 2012 17:43

(Fenixordern) Proffessor Umbrigde har precis skapat Inkvisitorspatrullen och Dumbledore har fått sparken.. :( Så nu är det "Ny rektor, nya tider" men iallafall står Harry Ron Hermione och Ernie och diskuterar de hela med varandra..


""Det dröjer säkert inte länge förrän Dumbledore är här igen" sa ERnie Macmillan förtröstansfullt på väg tillbaka från örtläran sedan han ivrigt hade lyssnat till Harrys historia.

"De kunde inte hålla honom borta under vårt andra år på Hogwarts och de kommer inte kunna de den här gången häller. Tjocke Munkbrodern berättade för mig..." han sänkte konspiratoriskt rösten så att Harry Ron och Hermione måste luta sig närmare honom för att höra, "...Attt Umbrigde försökte ta sig tillbaka in på hans kontor i går kväll sen de hade sökt igenom slottet och skolområdet på jakt efter honom. Hon kunde inte komma förbi stenmonstret. Rektorns kontor hade förseglat sig själv mot hrnne" Ernie log försmädligt. "Hon fick tydligen ett riktigt raserianfall"

"Å. hon föreställde sig säkert att hon skulle sitta där uppe på rektorns kontor" sa Hermione hätsigt när de gick uppför trappan in i entréhallen.

"Sitta där och spela herra över alla de andra lärarna, den dumma uppblåsta, maktgalna gamla..."

"Är du säker på att du bör avsluta den meningen, Granger?"

Draco Malfoyhade glidigt fram bakom dörren, följd av Crabbe och Goyle. Hans bleka spetsiga ansikte lyste av illvilja.
"Jag är rädd att jag måste dra av några poäng från Gryffindor och Hufflepuff" sa han i släpig ton.

"Du kan inte dra poäng från andra prefekter, Malfoy" sa Ernie


"Jag vet att prefekter inte kan dra av poäng från varandra" hånlog Draco. Crabbe och Goyle fnissade."Men medlemmar av Inkvisitorpatrullen..."
"Medlemar av vad då?" frågade Hermione skarpt.
"Inkvisitorpatrullen, Granger" sa Malfoy och pekade på ett silver-I på sin klädnad alldeles under prefektmärket.
"En grupp elever som stödjer Trolldomsministeriet, handplockade av proffessor Umbrigde. I vilket fall som helst har medlemmar av Inkvisitorpatrullen rätt att dra av poäng, och därför, Granger, drar jag fem poäng för att du var oförskämmd mot vår nya rektor. Macmillan, fem poängs avdrag för arr du sa emot mig. Fem poäng för att jag inte gillar dig Potter. Weasley, din skorta hänger utanför, så jag drar fem till för det. Och javisst, jag glömde, du är ju en smutsskalle Granger, minus tio för de""



Snacka om "maktgalen"! Bara för att han inte gillar Harry så drar han fem poäng för Gryffindor! Lol!
/Alva 












Presentation


Hej!
Detta är en blogg som tillmestadels handlar om Harry Potter!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilket elevhem skulle du hamnat i?
 Gryffindor
 Slytherin
 Ravenclaw
 Hufflepuff
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards