theharrypotter

Alla inlägg den 9 december 2011

Av theharrypotter - 9 december 2011 17:57

Normala Personer: Säger Oh my god (OMG).
Harry Potter Fans :Säger Oh my Harry (OMH).

Normala Personer: Säger håll käften annars ska jag visa dig hur man gör!
Harry Potter Fans: Säger håll käften annars ska jag be Dumbledore visa dig hur man gör!

Normala Personer: Tror att alla trollkarar och häxor är som pomperipossa.
Harry Potter Fans: Vet mycket bättre och absolut älskar Weasley-trollkarlar.

Normala Personer: Skriker ”HJÄLP MIG NÅGON!” när de blir jagade.
Harry Potter Fans: Skriker ”HARRY RÄDDA MIG!” när de blir jagade.

Normala Personer: Skulle välja en solig plats att åka på semester till.
Harry Potter Fans: Skulle åka till Alnwick Castle, oavsett vilket väder det är där.

Normala Personer: Lägger inte upp det här i sin presentation.
Harry Potter Fans: Måste ha den här i sin presentation

Normala personer: Är rädda för jättar

Harry Potter-fans: Tycker Hagrid är söt!

Normala personer: Drömmer mardrömmar om håriga monster

Harry Potter-fans: Drömmer mardrömmar om Lord Voldemort


/Alva och Linn

Av theharrypotter - 9 december 2011 16:21

Harry Ron och Hermione sitter och äter frukost när Malfoy plötsligt går förbi.


""Hermione, vem ska du gå med på balen?" frågade Ron. Han frågade henne hela tiden när hon minst väntade det, i hopp om att lura henne att svara. Men Hermione rynkade bara pannan och sa:

"Det talar jag inte om för dig, för då gör du bara narr av mig."

"Weasly, du måste skämta, va?" sa Malfoy bakom dem. " Du vill väl inte påstå att nån har bjudit den där på balen? Inte mugglarblodstjejen med valrossbetarna väl?"

Harry och Ron for runt, men Hermione vinkade åt någon bakom Malfoy och sa med hög röst:

" Goddag, professor Moody!" Malfoy ryckte till och blev alldeles blek.

Han såg förskräckt om efter Moody, men Moody satt forfarande kvar vid huvudbordet och åt sin gryta. "En sån nervös liten iller du är, Malfoy!" sa Hermionedräpande.

Hon, Ron och Harry fortsatte skrattande uppför marmortrappan.


/ Linn =)

Av theharrypotter - 9 december 2011 16:07

Okej, detta är inte vidare kul men jag tycker att de var fint sagt av Sirius..


Sirius pratar med Harry Ron och Hermione i Gryffindors brasa, om deras "försvar mot svartkonster - klubb" (vet inte riktigt hur jag ska formulera de..)


"Men tycker du inte att de är för farligt? De sa du jämt förra året, att jag skulle vara en snäll liten pojke.." sa Harry

"Harry, förra året fanns de bevis på att någon innanför Hogwarts ville döda dig, nu vet vi att de finns någon utanför Hogwarts som vill döda oss allihop" sa Sirius allvarligt

"Men om vi blr religerade.." började Hermione

"Hermione, helldre utanför skolan och veta hur man försvarar sig, än i skolan och inte veta någonting alls" sa Sirius


(Har citerat ur minnet..så de är inte helt fläckfritt)

/Alva o Linn =)

Presentation


Hej!
Detta är en blogg som tillmestadels handlar om Harry Potter!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Vilket elevhem skulle du hamnat i?
 Gryffindor
 Slytherin
 Ravenclaw
 Hufflepuff
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards